Jak postupovat při reklamaci zboží
Určitě už se každý z nás někdy dostal do situace, kdy potřeboval vyreklamovat vadný kus nějakého zboží (ať už se jedná o trička, boty, šminky a další). Někdy bývá reklamace nepříjemnou záležitostí, ale vše se dá hravě zvládnout.
Reklamovat můžete prakticky cokoliv. Je ale důležité dodržet podmínky, které má výrobce již dopředu dané. Může se totiž stát, že při jejich nedodržení vám reklamace nemusí být uznána.
Určitě víte, že reklamovat nelze věci, za jejichž vady si můžete vy sami. Platí to ale i u věcí, které se kvůli vadám již prodávají za sníženou cenu.
Většinou máte možnost reklamace po dobu 1 roku, ode dne, kdy si zboží zakoupíte. Pokud se ale jedná o potraviny, pak na nich musí být vyznačená doba spotřeby.
Pokud se tedy vydáte cestou reklamace , pak jako první krok musíte provést oznámení vady a způsob, jakým chcete reklamaci vyřešit. Za oznámení vady je myšlen její popis a způsob vyřešení reklamace může být například oprava, výměna kusu, vrácení peněz atd.
Určitě se s reklamací obraťte na prodávajícího. Nemusí to být ani na pobočce, kde jste zboží zakoupili.
Pokud žádáte o opravdu výrobku, většinou jej opravuje servis. Často to bývá tak, že přijdete do obchodu s vadným kusem, kde řeknete, že žádáte opravu, oni posoudí, zda výrobek půjde nebo nepůjde opravit a pokud ano, pak nechají zboží poslat k opravě a poté vám dají prostřednictvím například sms vědět, že si výrobek můžete opravený vyzvednout na dané prodejně.
Musíte samozřejmě prokázat, že jste si zboží zakoupili a to prostřednictvím účtenky.
Na každém webu si můžete přečíst, že se radí reklamaci neodkládat, aby ještě nedošlo k většímu rozšíření vady a poté až k zamítnutí reklamace. Vyřízení samotné reklamace trvá
30 dní. Pokud nebude lhůta splněná, je možné od kupní smlouvy odstoupit.
Už tedy víte, jak správně na reklamaci?